subsTANZ massimo gerardi
D.A.L.I.
D.A.L.I.
Choreography, Dramaturgy: Massimo Gerardi
Music: Collage
Set and costumes: Marlit Moser
A production of Landesbühnen Sachsen Director of the dance department: Carlos Matos
Dancers: Clémentine Herveux, Annika Wanger (Petra Zupancic), Malwina Stepien (Nina Plantevève-Castryck), Judith Speckmaier, Martin Angiuli, Sam Chen (Thomas Hart), Tommaso Quartani (Till Geier)
The dance D.A.L.I. is figurative, associative, inebriated and recalls, as the écriture automatique in surrealism, dreamlike , hallucinative and grotesque situations. In the movements and in the structure of the piece, the combination of anthitetic, incongruous, macabre and trivial elements with sophisticated passages reflects the inconsistent links arousing when dreaming or thinking. The choreographer has also been inspired by David Lynch's work whose elements are to be found as well in Salvador Dali's production such as the duplication, the ominous sounddesign, the voyeurism, the lack logic and the fear of the unknown. The result is a world of energies originating from a restless state of mind which overwhelm the spectators with a vertiginous sensation.
Choreographie, Dramaturgie: Massimo Gerardi Musik: Collage
Ausstattung: Marlit Moser
Eine Produktion der Landesbühnen Sachsen Leitung Tanz: Carlos Matos
Tanz: Clémentine Herveux, Annika Wanger (Petra Zupancic), Malwina Stepien (Nina Plantevève-Castryck), Judith Speckmaier, Martin Angiuli, Sam Chen (Thomas Hart), Tommaso Quartani (Till Geier)
Der Tanz in D.A.L.I ist bildhaft, assoziativ, rauschhaft und erinnert, wie die écriture automatique des Surrealismus, an den Traum, an die Halluzination und an die Groteske. Das Zusammenbringen in der Bewegung und im Bühnengeschehen von Gegensätzlichem, Unvereinbarem, Grausigem und Banalem, aber auch Technischem und Wissenschaftlichem spiegelt das Bemühen wider, undurchschaubare Verbindungen beim Denken oder Träumen hervorzurufen. Zusätzlich hat sich der Choreograph von einigen stilistischen Elemente aus David Lynchs Filmen inspirieren lassen wie die Verdoppelungen, unlogische Verbindungen, das bedrohliche Sounddesign, das Voyeurismus und die Angst vom Unbekannten. Diese kommen auch im Surrealismus und in Salvador Dalis Kunstwerken (Bildern, Skulpturen und Filmproduktionen) vor. Das Resultat ist eine Welt voller Energie, die aus einem unruhige Zustand entspringen. Der Zuschauer kann hautnah diese Kräfte spüren und unmittelbar auf sich wirken lassen.
JavaScript is turned off.
Please enable JavaScript to view this site properly.